Ile pić wody podczas ćwiczeń

Nawodnienie, co to tak naprawdę znaczy?

Na początku zaczęlibyśmy od wyjaśnienia czym jest woda w naszym organizmie.

Woda jest najważniejszym składnikiem naszego ciała – stanowi 60-70% masy dorosłego człowieka, u dzieci nawet więcej.

Bierze udział w ważnych procesach fizjologicznych. Niedobór wody może nieść za sobą nieprzyjemne konsekwencje.

 

 

 

KTÓRA WODA NAJLEPIEJ NAWADNIA ORGANIZM?

W dniu codziennym możemy spotkać się z wieloma rodzajami wód: mineralne, źródlane, stołowe. Którą wybrać?

Woda mineralna – wydobywana jest z otworów ziemnych. Przepływa przez skały podziemne, rozpuszcza je i w ten sposób wzbogaca się w minerały. Woda średniozmineralizowana  zawiera 500-1500 mg składników mineralnych na 1 litr wody.

Woda źródlana – wydobywana z otworów ziemnych, jest czysta mikrobiologicznie, nie ma potrzeby, by ją chlorować.

Woda stołowa – to twór człowieka, mieszanka wody mineralnej, źródlanej i soli mineralnych. Może zawierać tyle samo minerałów, co woda mineralna, jednak trzeba pamiętać, że jest to twór człowieka.

Woda źródlana ze względu na niską zawartość minerałów jest dobra tylko dla niemowlaków, aby nie obciążać ich jeszcze nie do końca rozwiniętych nerek. Dla każdego innego polecane są naturalne wody mineralne, ponieważ są źródłem niezbędnych minerałów, których i tak w diecie jest zazwyczaj mało, czyli osoby aktywne fizycznie zdecydowanie powinny sięgać tylko po ten rodzaj wody.

 

Nakłaniamy do czytania etykiet i sprawdzajcie zawartość głównie takich składników jak:

  • magnez
  • potas
  • wapń

Powyższe składniki powinny być w dawce minimum 150 mg na litr wody.

 

Nie ma znaczenia czy wybieramy wodę niegazowaną czy  gazowaną, jedynie ta druga zachowuje dłużej świeżość po otwarciu.
Odradzamy wybór wód smakowych, ponieważ są w nich sztuczne aromaty i słodziki.

 

 

Jak pić wodę podczas ćwiczeń

 

ILE POWINNIŚMY PIĆ WODY W CIĄGU DNIA?

Składa się na to wiele czynników: wiek, waga, zdrowie, aktywność fizyczna, płeć, rodzaj wykonywanej pracy itd

Standardowo osoba dorosła powinna wypijać 2-2.5 litra niesłodzonych płynów w ciągu dnia, lecz należy pamiętać iż jest tu mowa o zwykłej osobie, która nie ma do czynienia z regularną aktywnością fizyczną. Natomiast w przypadku osób uprawiających sporty zapotrzebowanie na płyny może wzrosnąć nawet do 4-5 litrów.

Jeżeli masz problem z piciem wody zachęcamy do skorzystania z naszego sposobu: wyjmij 2 butelki wody minimum litrowe, markerem podziel butelki na równe części – jedna część to jedna godzina i wypij tyle ile wskazuje Ci miarka. Zobaczysz sam/sama jak sprawnie to pójdzie i wpadnie w nawyk :)

 

Zachęcamy do regularnego sięgania po butelkę wody !!!

 

bettertogether-trenerzy-logo

Dodaj komentarz