Motywacja do ćwiczeń?

Przewijając internet, a zwłaszcza instagram, napotykamy się na mnóstwo postów zaczynających się od: „zrób krok, jeden krok, a zmienisz swoje życie”. Można by rzec, że są to tylko puste słowa nabijające lajki, które piszą trenerzy, żeby „ZMOTYWOWAĆ” ludzi do zmian. W niektórych przypadkach tak jest.


Jednak tak naprawdę, co złego jest w tym, że ktoś napisze parę nadmuchanych słów ? Do setki osób nie trafił, ale może właśnie pomógł jednej osobie i zakiełkował w niej potrzebę zmiany, zmiany na lepsze. Wspaniałe jest właśnie to, ze jesteśmy różni. Inne rzeczy nas cieszą i inne denerwują.

Zastanów się czy przeszkadza Ci życie, które prowadzisz? A może tak naprawdę Tobie niczego nie brakuje, społeczeństwo wywiera na Tobie presję, a Ty starasz się dla nich, ale czy dla siebie?

Kwestia treningu czy diety (celowo użyte słowo) w tych czasach jest bardzo trendy. Teraz jak ćwiczysz na siłowni i trzymasz dietę nie jest niczym spektakularnym, robi to wiele osób w tym też kobiet. Zastanów się czy sprawia Ci to radość, czy te dwie godziny spędzone na siłowni 3 razy w tygodniu to dobrze spożytkowany czas. Lubisz tam być? Super, to znaczy, że Twoją motywacją jest  hobby! Brawo!

atletyczna-sylwetka-motywacja-bettertogteher

Ok, a co w przypadku gdy tego nie lubimy, ale nie podoba nam się nasz dotychczasowy styl życia, śmieciowe jedzenie i fałdki pojawiające się tu i ówdzie? Nie będziemy owijać w bawełnę … idź i to zmień. Pracuj, ciężko pracuj! Będzie pot, będą łzy, ale nie katuj się codziennie patrząc na swoją sylwetkę w lustrze. Zmień ją, zmień siebie.
Metoda zależy od celu jaki sobie obrałeś/aś. Chcesz mieć kratę na brzuchu i jędrne pośladki? Na pewno chodzenie po lesie Ci tego nie zagwarantuje, więc pakuj swoją torbę i idź na trening. Poznaj nowych ludzi, skonsultuj się z trenerem i zmieniaj sylwetkę, bo Twoja motywacją jest EFEKT.

Jeśli jednak chcesz być zdrowy i czuć się lepiej idź na spacer, na basen, pobiegaj to też pomoże.
Wyobrażaj sobie jak będziesz wyglądać jeśli włożysz w to więcej energii niż zwykle, ale musisz walczyć.

Z doświadczenia wiemy, ze wiele osób zakłada sobie cel jak będą wyglądać i do kiedy uzyskają taki efekt. Niestety w większości przypadków musimy sprowadzić te osoby na ziemie. To nie jest tak, ze 40 lat jadłeś wszystko co popadnie, sport wyłączyłeś/aś z życia jakieś 10 lat temu, a teraz wskoczysz w dres będziesz jadł owsiankę i ryż z kurczakiem i po 3 miesiącach będziesz wyglądał jak z magazynu. Nie !!! Odchudzanie czy też kształtowanie sylwetki to jest ciężka praca. Tu już nie rozmawiamy o diecie, a o zmianie nawyków odżywania, tu nie mówimy o zaplanowanych 3 treningach w tygodniu, a zrealizowanym jednym ! Tu mówimy o trwałej zmianie, o systematyczności i cierpliwości. Czas i tak płynie, od Ciebie zależy jak ten czas wykorzystasz.

  • Motywuje Cię koleżanka z pracy, która chodzi na siłownie ma piękne kształty? Super, zapytaj czy możesz pójść raz z nią ? A może złapiesz bakcyla na całe życie.
  • Motywuje Cię chęć imponowania innym? Super, rób wszystko aby być dla nich wzorem.
  • Motywuje Cię straszne samopoczucie i ogólna niemoc? Wyżal się koledze/koleżance. Może potrzebujesz kopniaka do działania, poproś o motywowanie Ciebie przez nich.
  • Motywuje Cię trenerka z Instagrama? Świetnie, obserwuj jej nawyki i ją naśladuj, a może poproś o współpracę.
  • Motywują Cię obelgi innych? Znamy takie przypadki. Często złość tez jest dobrym motywatorem! Obróć złość w coś dobrego dla Ciebie! Pokaż, ze jesteś wart coś więcej!
motywacja-do-treningi-kobieta-bettertogether

Może w ogóle nie masz motywacji? Zastanów się na czym Ci tak naprawdę zależy, a może tak naprawdę lubisz swoje życie i nie potrzebujesz zmian. Jeśli jednak nie masz motywacji, a czujesz, że jest z Tobą źle i chcesz coś zmienić to po prostu jej poszukaj może właśnie ten wpis Cię zainspiruje.


Nieważne jaka masz motywacje, każda jest dobra jeśli na Ciebie działa!

Zachęcamy do życia po swojemu !!!

bettertogether-trenerzy-logo

 

Dodaj komentarz